Julbord - femtonde luckan













Kanske de flesta redan varit på årets julbord? Annars är det väl nu till helgen som gäller.
Julbord är utan tvekan det bästa och mysigaste som man gör ihop på jobbet. Norskt julbord är inte så varierande som det svenska. Här serveras det nästan bara varm mat och det som serveras skiljer sig mycket från det svenska. Här är det lam (pinnekött), rotmos, ribbe, potatis, surkål och brun sås som är standard. Första året jag var på julbord med jobbet blev jag ganska paff över vad som serverades, jag är ju van vid "kall" mat där man går och plockar och tar flera gånger. Och kan sitta länge och bara frossa i allt gott! Här är det knappt att man orkar äta upp första omgången. Nåväl, alla har vi olika uppfattningar om vad som är ett måste på julbordet. Jag har skrivit upp vad som gäller för mig, glömde dock ägg.

Vad är det viktigaste för er?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0