Städfirma sökes!

Eftersom det är mycket som händer framöver så är det lika bra att vara ute i god tid! Vi har nu börjat leta efter en städfirma som kan göra en flyttstädning. Har sett på ett flertal olika hemsidor nu och det är inte direkt billigt. Vissa tar 4000kr (med garanti) och några tar 35kr/kvm. Men jag har hittat två st som måste vara de billigaste i Oslo.
En som tog 29kr/kvm och en som tog futtiga 20kr/kvm inkl alla rengöringsmedel- de hade också garanti + referenser! Så jag tror nog det får bli den sistnämnda. Det blir alltså 20x55 = 1100kr. Det är ett överkomligt pris när det kommer till en sån tjänst! En granne till oss sa att han visst om 2 svenska tjejer som tog 600kr för en städning av lägenheten. Jag tror dock de hade tagit mer vid flyttstädning. Men när Göran ringde honom idag för att fråga om nr. till de tjejerna, så visade de sig att de inte var svenska, utan polska. Och de hade inget nr. utan du var tvungen att skicka mail. Inget emot polacker alls, men han hade sagt svenska. Hm, nåväl... Undra vilket språk han pratar till vardagen...
Nu väntar jag ialla fall svar på mail från en del olika firmor som inte hade priser på sina hemsidor. Tror dock ingen slår den billiga.

Nu ska jag dammsuga här hemma.

När Göran sen kommer hem ska vi åka iväg och säga upp vårat medlemskap på Elixia. Vi vet inte om det är 1, 2 eller 3 månaders uppsägning, därför gör vi det nu. Om det skulle visa sig att det bara är 1 månad så kommer vi ändå onte ha tid att träna så mycket nu. Massa som händer framöver. Tyskland, barndop och packning inför flytten. Dessutom kommer det bli tillräckligt med träning när vi måste springa upp och ner för trappor i 4:e våningen.
...
Puh!

Kommentarer
Postat av: Tora - Viggos mamma

fan vad gött med städfirma - lätt värt pengarna!! Kommer ni inte att ha hiss i den nya lägenheten?! Shiit, jag som tyckte att backen upp till er var jobbig nog ;)

Saknar er gumman!

Puss! <3

2011-04-08 @ 11:11:07
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0