Rynkor & Åldrande

 
Är det bara jag som är nojig? Men jag börjar se rynkor under ögonen som inte varit där innan! Och även runt. Usch. Inget kul alls. Men det hör väl åldrandet till, blir bara så definitivt när man ser det i spegeln på något sätt. Åldrandet är som att försöka springa före en bil - bilen kommer ikapp och vinner. Du har liksom ingen chans. Kanske mitt "åldrande" också har något med att göra att jag faktiskt har gått ner 46,5kg. Hehe. 
Var inte menat som något gnällande detta alltså! Bara llte tankar som kommer och går ibland. 
 
På min lediga dag idag har jag varit ute och gått en mil tillsammans med Mari. Vi slutade promenaden hemma hos mig och då klippte jag hennes lugg, sen åt vi lunch. Kyckling och pasta sallad med fetaost och pesto bla. Nam! När hon hade gått dammsög jag lägenheten och tvättade badrummet + toalett. Sen tog jag en dusch. När jag tog svängen ut i köket sken solen in och jag såg hur golvet såg ut. Slängde mig ner på alla fyra och började handtorka golvet med trasa och spray. Fortsatte upp på väggar och skåpsluckor och sen inne i skåpet där man kastar sopor/matavfall (har ni någon gång tänkt på hur snuskigt det kan bli där?). Och NU sitter jag i soffan och dricker en kaffe. Känns ganska välförtjänt ändå! Ute har det blivit grått igen och nu kan jag se mot fönstren igen utan att känna att jag egentligen borde tvätta de. 
Ha en fin torsdag alla!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0