Stolt

 
Jag måste bara skryta över hur fina och duktiga barn jag har. <3 Skulle inte bytt bort mitt liv mot alla pengar i världen om jag så kunde få det.
Trodde tillfällena där bägge sover samtidigt skulle bli väldigt lätt räknade, alltså få, och att vi skulle få betydligt mindre vuxentid, men nejdå. Bägge sover samtidigt varje kväll även om den mindre vaknar upp oftare än den äldsta så är det en övergångsperiod, precis som det var när Evelina var bebis.
Dessa bilderna visar hur stolt Evelina är över sin lillebror Emil. Och vem hade inte varit det?
 
Idag har vi varit i Frognerparken i flera timmar i solen. Lekt massa med Evelina medan Emil sovit HELA tiden i vagnen. Vagnen verkar vara en riktig höjdare att sova i! Kanske vi borde ta med den upp och sätta ut den på glasaltanen så han kan sova där i på dagarna? Hm, tåls att fundera på!
Oslo har bjudit på 110% sommar idag och jag är glad att solkrämen blev nerpackad i bagen innan vi gick ut. Evelina har varit duktig och haft keps på sig hela dagen, druckit massa och helt enkelt varit kul att ha med sig idag. Sparkat boll, grävt i gruset och blåst såpebubblor.
Dagar som dessa ger mig verkligen MASSA energi och jag får liksom laddat batterierna inför natten, som ännu inte klaffar riktigt lika bra som dagen när det kommer till sömnen här för minisen. Men det kommer nog!
 
Imorgon ska vi till BVC och väga och mäta. Ska bli riktigt spännande att se om ammningen fungerar fortfarande. Det hade vi såklart märkt om det inte gjort, men liksom att få det svart på vitt är alltid skönt. Känns tryggt att de följer med oss och ser till att "vi gör allt riktigt" också. Att man dessutom får en haltvimme att prata med en kunnig person, där man kan ställa frågor som handlar om allt mellan himmel och jord, det känns bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0