En nyfryst insjö

Usch, nu börjar dessa luriga och lite osäkra tider. Ni vet när det har varit minusgrader och riktigt kallt en dag och så börjar det snöa på kvällen och när du går ut nästa morgon ligger det ett par centimeter med pudersnö ovanpå den "gamla" isen och snön. Då kan man tro att det är helt säkert att sätta ner foten och lägga hela tyngden på den fläcken. Men ack nej! Det kan lika gärna vara snorhal is under den där fina pudersnön. Så var det just idag när vi skulle gå till dagis. Men jag gick väldigt försiktigt. Med Evelina i den ena handen, vagnen styrandes med den andra och med E:s ryggsäck på ryggen måste jag sett ut som om jag testade en nyfryst is på en insjö eller liknande. När jag, till råga på allt är gravid och går ännu mer försiktigt och med liksom böjda knän, så måste det samtidigt sett ut som jag skitit på mig. Vilken syn för grannarna!
Jag kom mig ialla fall till affären och upp i lägenheten igen utan något pinsamt fall.
 
Idag ska jag åka och byta till vinterdäck på min bil. Jag ska faktiskt inte bara byta däck, utan jag ska köpa nya däck. Få de överflyttade till vinterfälgarna och sen monterade på bilen. Visst låter det dyrt? Tja, det är det också, billigare i Norge dock, men ändå hutlösa priser om jag får säga min mening. 4 lax flyger ut ur min plånbok idag. Men då får jag 4 säkra däck som kommer hålla minst 2 vintrar! Känns skönt.
 
Så här ser det ut för tillfället i min rabatt nu.
Trots snön och massa minusgrader så har en blomma lyckats hålla sig vid liv. Jag ska väl inte skryta med att jag är sådär jätteduktig på att underhålla rabatten, jag rensar helt enkelt när det börjar bli svårt att se blommorna pga. allt ogräs. Det är väl så man ska göra?
Med dessa bilder så ville jag också visa er hur fin snö som har kommit och lagt sig här! Tyvärr så verkar vi inte få njuta av den synen så länge till eftersom det ska bli 8 grader ikväll och regn... Då har jag mycket hellre snö! Men det är väl bara att förbereda sig på slaskvinter, as always?
 
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0