Doften av kanel

Idag har jag inte gått många meter från soffan, trots det har jag fått en hel del gjort. Jag har tvättat 3 maskiner med tvätt och äntligen fått på plats det som varit torrt i ett par dagar. Jag har även rensat bland Evelinas kläder;
tagit bort lite som är för smått och lagt på plats nya och större kläder! Känns bra att få det gjort.

Jag fick också ett ryck tidigare idag som jag inte vet vart det kom ifrån. Kanske ville få något annat att tänka på en stund. Jag bakade ialla fall en stor sats med kanelbullar som vi nu fryst in. Alltid bra att ha om det kommer oväntat besök! Detta är en av två plåtar. Blev totalt 32 kanelbullar och oj så goda de blev. Jag fuskade lite och smakade på en, jag måste ju veta vad det jag bjuder på smakar, eller hur?
Görans föräldrar fick två var och de tyckte att de var godare än bullarna som de säljer ute är, vilket var väldigt kul att höra!
Det har ialla fall luktat väldigt gott i lägenheten hela dagen och du kan fortfarande känna doften av kanel om du luktar lite extra... Det luktar så hemtrevligt på något sätt.

Nu ska jag fortsätta sitta i soffan och se Big Brother lite före det är sängen som gäller.

Trevlig kväll på er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0