Linslus

 
Igår lekte jag och Emil med min mobil. Jag tog kort på honom och han apade sig framför mig. Det var dock inte alltid lika lätt och roligt att sitta stilla... Några söta bilder blev det allt ialla fall. Än så länge är han en liten linslus som tycker det är kul när mamma plockar fram kameran. Med erfarenhet så vet jag att det ändras med tiden.
 
På tal om lus så går det löss på dagis nu! Jag såg en lapp igår som satt på ytterdörren (bra att de informerar). Med en gång jag såg lappen började det klia i mitt huvud. Visst är det så? Usch, hoppas Evelina slipper det denna gången också. Det är ju ganska lätt att kolla igenom hennes hår än så länge. Men jag tror jag ska gå förbi apoteket och köpa mig en luskam idag. Kan vara bra att ha här hemma ifall att...
 
 

Nu ska jag och Emil snart kila iväg till Furuset och gå på mammaträff. Det blir trevligt och spännande! Hoppas vi hittar någon/några att ialla fall promenera tillsammans med. Hade varit kul och det blir så mycket roligare att gå ut och gå då helt enkelt.
 
Igår köpte jag två tights som ser ut precis som jeans, med bakfickor och sömmar precis som "vanliga jeans". Jag köpte ett par vanliga mörkblå och ett par i svart jeans-tyg. Jag hade tänkt ha på mig de svarta idag efter jag duschat, men när jag skulle sätta på mig de får jag bara upp de till knäna! Va!? Jag provade ju det ena paret igår och de var i samma storlek ändå så stor skillnad. Enorm skillnad alltså! Och mycket riktigt, det var samma storlek men olika i modellen. Så jag ska faktiskt gå tillbaka idag och visa att jag har på mig det ena paret men att de andra var SÅ mycket mindre. Dock har jag klippt bort lappen men kvittot har jag kvar.
Så ska det väl inte vara? Jag har köpt ganska mycket kläder i den affären till Evelina, säkert 10 par byxor, så hoppas jag kan få byta till ytterligare ett par i blått eller prova något annat par av de i svart färg. Blev riktigt besviken faktiskt.
De kostade bara 80kr men det är inte pengarna det handlar om. Ja, vi får se. Annars lär inte jag handla där mer.
 
Vilket fredagsbabbel det blev!
Hoppas ni får en fin helg. Imorgon får vi besök så jag ska städa toaletten idag tänkte jag. Vad ska ni göra i helgen?
Fredagskramar från mig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0