Grönska

 
Har den svenska/nordiska sommaren börjat nu tro? Det har regnati tre dagar och det ser ut på väderprognosen som att det ska vara samma väder hela veckan. Tråkigt. Det enda positiva och fina med detta regnet är att efter förra veckan som var så solig och varm så har allt slagit ut i grönska här. Det sa bara poff och jag tror att busken som vi har i våran rabatt på altanen, slog ut med blommor bara över natten!
Otroligt vackert såhär på våren när allt är så nytt och ungt på något sätt. Visst är det också en speciell lukt på våren?

Jag hann ialla fall en sväng till affären innan himlen öppnade sig totalt och håller nu på att tömma sig.
Det känns så himla skönt att kunna röra på sig mer än under sista delen av graviditeten. Underbart att kunna gå längre sträckor utan rädslan att jag helt plötsligt kan få ont. Jag är inte helt återställd känner jag, men är på väldigt god väg. Det är inte längre något som hindrar mig att göra saker jag vill på dagarna!
Vi hoppas på bättre väder nästa vecka så vi kanske kan hitta på lite saker med vänner.
 
(Med risk för att bli idiotförklarad) Är jag den enda som inte sett One Tree Hill-serien? Med lediga dagar blir jag oftast sittandes och följer samma program varje dag. Ett av de programmen är just One Tree Hill. Pga det har jag nu börjat ladda ner första säsongen. Ja, ni får lov att skratta. Hehe.
 
 
Min lilla skatt är fortfarande täpt i näsan, stackarn. Det är svårt att andas och han vaknar ofta upp och är ledsen för att han inte får luft. Det blir som sagt inte mycket sammanhängande sömn för någon av oss (förutom Evelina), så vi ser verkligen fram emot när allt snor är ute och allt blir "som vanligt" igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0