Spontantur

 
Igår kom Göran hem med massa fisk. Tyvärr hade vi noll plats i frysen och var tvungna att kasta 20kg lax, om inte jag hade tagit en telefon till min fisk-älskande mamma vill säga. Haha. Vi möttes i Strömstad där vi langade över laxen. Vi gick en sväng och handlade och åt korv innan vi begav oss hemåt igen. Klockan blev 17 innan vi kom hem så det blev en heldagstur, en spontan heldagstur. Vi fick handlat lite (mer) mat, precis som att vi inte hade tillräckligt redan. Men trevligt var det och bra gick det!
 
 
Jag glömde skriva vilken hylla det blev! Resultatet blev den på bilden ovan. Vi hade valt en hylla som skulle kosta 500kr, ingen av de jag hade lagt upp, hämtade allt på "hämta-själv-lagret" och var på väg till kassan när jag sa till Göran att jag bara ville gå in på billigkroken en snabbis. Väl där inne springer jag på denna vita hylla, som egentligen kostar 600kr, men som var nedsatt 200kr pga. en kund som inte ville ha den. Den var alltså färdigmonterad för 400kr! Perfekt eller perfekt! Jag väljer ordet; PERFEKT! Det får plats massa förvaringslådor i plast som jag också köpte, 4 st av. Sen har jag 2 rosa korgar från när jag var liten som passar som handen i handsken. De två översta hyllorna kommer sättas av till böcker. Vi ska även köpa en vit lampa att ha uppe och radion kommer stå bredvid. Kunde verkligen inte bli bättre! Den står nu på plats i lilltjejens rum, leksaker ska bara sättas på plats och sen blir det liksom en totalommöblering där inne, ganska kul.
 
Det var idag vi egentligen skulle åkt till Görans föräldrar. Synd att strömmen krånglar för jag hade verkligen sett fram emot att komma ifrån dessa 4 väggar ett par dagar, men å andra sidan ges det massa tid att förbereda och sätta saker på plats. När jag har lite hjälp får jag extra drivkraft och lust att göra saker, vilket är perfekt nu!
 
Nu ska vi åka och tvätta våra bilar. Sen måste vi leka med liten rastlös Evelina ute en stund.
Kramar till er.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0