Magsjuka

 
Här var det då väldigt stilla och tomt från mig igår. Ni förstår att lördagskvällen hos Görans föräldrar blev Evelina väldigt dålig. Hon spydde och var helt kokhet. Stackars. Det blev en dusch och rätt i pyamasen. Vi trodde att hon var fin i form efter att fått upp en hel del, men när vi sedan kom upp och hem bad hon om att få gå och lägga sig med en gång. Och precis när hon lagt sig spydde hon igen. Jag var där och klarade att få henne upp ur sängen innan det kom i sängen och istället på golvet. Stackars lillan. Det fick bli en dusch till, en ny pyamas och att ligga under täcket i soffan. Där somnade hon efter bara ett par minuter och sov som en sten tills jag bar in henne efter 1½ timme. Under tiden hade jag och Göran skurat hela hennes rum och klätt in sängen i "konstgjorda lakan", att ha tillfälligt under natten ifall något mer skulle komma upp, tänkte vi. Vi satte på babycallen på högsta för att höra om hon vaknade och var ledsen, men hon sov. Som en stock. Vaknade pigg och glad igår. Dock utan matlust, men det kan vem som helst förstå såklart. Det är inte lätt att vara liten och inte kunna förstå allt. Tänk om det var lätt att förklara. Det som hjälper bäst där och då är nog att finnas till hands.
Det kommer jag själv ihåg från när jag var yngre. Hade nog gärna haft min mamma vid min sida fortfarande när jag är magsjuk, för det är något av det värsta som finns.
 
Gårdagen gick mest åt till att städa och tvätta massa maskiner med tvätt. En utflykt blev det också, till Ekebergsletta, som ni ser på bilderna under hade vi med oss en pigg Evelina som somnade gott i bilen på väg dit och som även fortsatte sova när vi lyfte över henne till vagnen. Det var skönt med lite frisk luft för oss alla tror jag. Väl hemma igen grillade vi korv på altanen och även åt där ute. Väldigt mysig söndag, trots sjukdom. Och vad jag tror måste det vara någon mat som hennes mage reagerat på för varken jag eller Göran blev dåliga som nästan var täckta av spya, ialla fall vistades i spylukt en hel kväll.
 
 
Ekebergsletta söndag den 24/3 2013
 
Hoppas ni hade en trevligare lördagkväll än vi hade?
Kramar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0