Ikea besök

 
38 dagar kvar...
Goddag på er, lite sent ut på dagen idag. Jag har inte varit hemma så mycket och därför inte fått tid att sitta här!

Förvaring, förvaring och åter förvaring. Att hitta passande förvaringsmöjligheter som inte tar för stor plats är inte alltid lätt. Lillebrors rum är inte lika stort som Evelinas, mer avlångt och smalt liksom. Nästan som en gång eller vad man ska säga. Där är det extra viktigt med bra förvaringsplats så att allt inte behöver ligga öppet och synligt. Jag var en sväng på Ikea idag för att se vad de har att bjuda på. Hittade ialla fall dessa fyra saker här under. Väggförvaring till både Evelinas och lillebrors rum, krokar till lillebror och en kudde till lillebrors säng. Tänkte sätta upp det "blå förvaringsnätet" på väggen ovanför skötbordet. Där kan man ha lite salvor, någon leksak i beredskap osv. Tror det kan bli bra. Vad Evelina vill använda sitt till får hon bestämma själv.
Vad tycker ni om krokarna nere till höger då? Jag tyckte de var ganska tuffa, ialla fall för 19kr!
 
Nu återstår väl egentligen bara en vägglampa och skötbordsmadrass. Ikea får in madrass igen i april, trodde hon. Hoppas det. Sen folkens, tror jag nästan att jag vågar säga att jag är färdig med inköp. Känns otroligt bra!
Rummet är inte färdigt än, men jag ska lägga upp bilder när jag tycker att det går att visas för andra. Hehe.
 
Kvar att göra:
 
*Skötbordet ska flyttas från Evelinas rum och saker ska flyttas och sättas på riktig plats i hennes rum.
*Krokar ska upp.
*Förvaring ska upp.
*Säng ska bäddas + att botten ska flyttas upp.
*Resterande saker ska ut från rummet innan vi kan placera ut saker där de faktiskt ska stå.
*Vägglampa + skötbordsmadrass ska köpas och sättas/läggas på plats.
 
Så skönt att göra en sån lista. Inser att det faktiskt inte är alls mycket kvar att göra. Jag som trodde det var massor att pilla med. Det mesta klarar jag själv, men lite småpill kan vara fint att få hjälp med!
Det börjar närma sig nu...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0