Gardinlängder till sovrummet

 
Idag har jag varit hos min barnmorska. Alla värden var fina så det är inget jag behöver gå runt och tänka på tills nästa gång jag ska till läkaren (vilket är redan på måndag), och det är skönt!
Jag fick fylla i en blankett hos henne idag. Den handlade mycket om hur man mår som gravid, hur många barn man har och hur gammal man är. 10 frågor. Efteråt skulle vi sitta ner och diskutera runt mina svar. Därför var jag där i en timme idag, istället för som vanligt, 30 minuter. Det gjorde inte mig något, utan det var bara trevligt.
 
 
När jag var färdig hos BM åkte jag till Kiwi för att handla lite färsk frukt och grönsaker. Älskar att ha en fräsch fruktskål, det är så mycket lättare att äta frukt då än när liggetiden börjar närma sig en vecka. Evelina älskar också frukt! Banan är väldigt gott tycker hon, och vindruvor. Det ser jag därför alltid till att det finns på fatet!
Idag kom jag ihåg att köpa kattsanden på Europris som jag glömde igår. Även klorin som var det andra på listan.
 
 
När jag gick rundan där inne i affären fick jag se dessa gardinlängderna till bara 50kr /st. Tyckte det var ganska fin pris och väldigt fina gardiner. De är tänkta till sovrummet, men tänkte testa om längden passar även i vardagsrummet. I så fall går jag dit och köper ett par beige imorgon. Har bara två gardiner att byta med, vill gärna kunna byta mer efter årstid, håller ni inte med? Inne i vårt sovrum har jag bara två par svarta och då passar väl dessa krämvita bättre när våren och sommaren är här, jo, det tycker jag nog.
140x220cm är dessa och jag är rädd för att de som passar perfekt i vardagsrummet är 240cm långa. Hm, får mäta lite och sen när Göran kommer hem och kan hjälpa till att hålla. Han behöver nästan inte ens stå på stol heller. Haha.
 
Nu tänkte jag lägga benen högt i soffan och se The Hobbit som hade biopremiär i december! Spännande.
Ha en fin tisdag, Kramar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0