En ond cirkel

 
Att mata fåglarna måste vara något av det roligaste Evelina vet. Hon verkar förstå att de behöver mat och säger ofta; Åå, ge till pip pip! Speciellt om det blivit nån bit av en smörgås kvar efter frukosten. Ganska gulligt tycker vi.
 
Idag har jag en sak på schemat som bara måste göras. Kylskåpet luktar surt av någon anledning. Kanske var det mjölken som läckte för någon vecka sen, men jag torkade ur hyllorna med våt trasa så jag vet inte om det är något annat. Blir illamående varje gång jag öppnar dörren ialla fall, så det ska göras idag oavsett när det blir. Hoppas egentligen på lite hjälp, eftersom jag vill ha in allt så snabbt som möjligt igen, så jag väntar nog till Göran kommer hem.
Jag har några saker som jag skulle köpa på Europris idag, dock kommer jag inte ihåg vad det var, mer än kattsand. Varför har jag så svårt att skriva upp saker på lappar? Jag satt och tänkte igår att jag skulle skriva upp det, men även den lilla detaljen glömde jag. Skärpning på denna damen här alltså!
 
 
Vi har märkt stor förändring här hos Evelina. På helgerna behöver hon absolut inte sova på dagarna längre. Nattningen på kvällen blir försenad lika länge som hon sover på dagen och mera långdragen, hon kommer på saker som hon vill göra och håller liksom oss kvar i rummet för att hon låtsas bli ledsen. Så här behöver vi göra något. Idag vaknade hon kl 7 pga att hon sovit igår på dagen. Närmare en timmes lur i bilen blev det. Nattningen igår blev inte före kl 20 och hon vaknade som sagt tidigt... Det blir en ond cirkel. Sa till på dagis idag att om hon somnar så ska hon inte sova längre än 30 minuter. De dagarna hon vaknar sent här hemma behöver de inte lägga henne på dagen i dagis, det är jag som ska säga till då jag lämnar på morgonen! Hon blir 2½ i maj, så jag tror det blir en ganska naturlig övergång, de gångerna hon är märkbart trött på dagarna är det inte värre än att hon får lägga sig en liten stund på dagen. Det är bara inte den stressfaktorn som det var förr med att hon MÅSTE sova på dagen. Känns väldigt skönt, men lite ovant.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0