Besök på Ullevål

 
31 dagar kvar...
Hua mig, idag är jag inte helt i toppform känner jag. Lite öm i leder och ont i huvudet, tjock i halsen och allmänt hängig. Hoppas det inte bryter ut utan håller sig som det är och går tillbaka. Vill inte vara dålig under påsken när Göran har ledigt. Kanske jag får skylla mig själv som inte tar på mig tillräckligt med kläder under jackan som jag för tillfället inte kan knäppa. Har fått inte en del vind och kyla på bröstet de senaste dagarna. Det kanske är bra om en förkyldning kommer nu och inte när jag ska in och föda. Då behöver jag alla krafter till annat så att säga!
Ja, detta blev väl ett fint litet klagobrev, men nu vet ni status idag ialla fall!
 
För att vara lite positiv så kan jag säga att det är rena rama vårvädret här idag. 3 plusgrader i skuggan(!!!) och ser inte ut att blåsa så väldigt mycket för tillfället. Underbara tisdag!
 
 
Igår passade vi på att vara ute i solen lite innan jag skulle till läkaren. Det blåste lite men annars var det helt perfekt. Evelina leker så otroligt fint själv och ingen är gladare än jag för det, speciellt nu när energin inte är på topp. Ni skulle sett hur overallen såg ut efter utevistelsen, haha. Ja, den var mer svart än rosa så att säga... Tacka vet jag tvättmaskin, som verkligen gått på högvarv de senaste veckorna. Jag känner på mig att antingen den eller diskmaskinen kommer gå sönder snart. De som vi är mest beroende av nästan.
 
Det gick bra hos läkaren. Jag hade gått ner 0,1kg och total viktuppgång denna graviditeten är nu +5,6kg. Helt okej tycker jag (med tanke på att jag gick upp +25kg sist). Dock var blodtrycket högt. Han verkade inte helt nöjd med det och inte heller urinen, så jag blev skickad till Ullevål, fick sitta med ctg-bälte på magen och ta blodtryck. Bebis hade det hur fint som helst. De gjorde även ett Ul för att se att allt var bra även på insidan, och det var de. Det var ingen tvekan om att det var en kille ialla fall. Haha. Allt såg i slutändan bra ut. Mycket aktivitet i livmodern och från prinsen, jämna och fina hjärtslag som i snitt låg på 145 slag/minut tror jag blodgenomströmningen i navelsträngen var också fin - perfekt. Jag har en stor bebis i magen, men det var Evelina också.

Eftersom detta hände igår så fick vi aldrig åkt till Ikea, men det ska vi istället göra idag. Göran är nog hemma när som helst tror jag. Hylla, vindrutetorkare och inlämning av min telefon står på våran lista idag. Jag hör nästan inget när jag pratar i telefonen, hoppas verkligen det går på garantin annars är det nästan billigare att starta upp ett nytt abonnemang med en ny telefon... Trist att sånt ska hända "just nu".
 
Soliga kramar till er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0