Rens-dag

När jag väl kommit igång med något kan jag lika gärna fortsätta. Jag började dagen med att rensa mitt nattduksbord. Där står en tillhörande korg och dessutom ett litet skåp, eller en hylla som man kan lägga saker i/på. Givetvis är man inte lika noga med att städa på sånna ställen eftersom det inte syns?! Det prioriteras inte helt enkelt...
Jag fick samtidigt tid att gå med en våtservett på alla lister och dörrar inne i sovrummet.
 
När jag var färdig med sovrummet gick jag vidare till köket och skafferiet. Herregud så mycket man köper och sen inte använder, för att det där och då verkar "bra att ha". Jag kommer kasta en hel Ikea påse med mat som gått ut på datum. Mycket ska kastas men en del ska vi ta med oss till parken och mata fåglarna med. Vi ska nämligen till Frognerparken när Evelina sovit färdigt.
Hon har busat massa med pappa här på morgonen så jag tror hon somnar och sover gott en stund nu.
 
Denna byrån fick sig också en invändig rensning. Jag kan inte beskriva känslan hur skönt det är att kasta saker som jag vet aldrig kommer användas.
 
 
Nästa projekt blir min garderob tror jag. Det är mycket där inne som inte använts på flera år och som bara tar plats. Varför spara på det då? Skor och kläder ska gås igenom. Det blir nog inte förän nästa helg dock.
Hoppas jag har kvar samma inställning då som nu!
 
Vad ska ni göra idag?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0