På sängjakt

Idag ska vi ut och köpa säng till Evelina, samtidigt som vi ska provsitta två st soffor till oss. Jag räknar med att det kan ta ett par dagar att "skola" in Evelina med att sova i stor säng så är det lika bra att göra det i helgen, innan jag börjar jobba på måndag. Den andra sängen ska ärvas av Evelinas lillebror och jag har läst att man inte borde vänta för länge innan det kommer en ny familjemedlem med just flytta storasyskon till större säng/nytt rum. Det blir liksom för många ändringar på en gång. Och det kan jag förstå. Jag tänkte att vi ställer in spjälsängen i det andra rummet tills hon vant sig, för då är det bara att lägga ner henne i den om det inte skulle gå direkt! Därför är det perfekt med ett till rum. Det ska bli spännande att se hennes reaktion när hon kommer hem och det står en helt ny säng på "hennes sängs plats"! Min stora lilla tjej <3
 
Jag tycker det är bra med vit (hennes spjälsäng är träfärgad) eftersom den förmodligen kommer ärvas. Dessa två väljer vi mellan:

Sängen överst kostar 995kr (exkl. madrass och det som tillkommer) och den under kostar 1095kr (också exkl tillbehör.)
Egentligen så tycker jag nog bäst om den översta för där är det bara en öppning i mitten på sängen. På så sätt kan hon inte ramla ur den på natten på samma sätt som i den understa. Självklart blir vi tvungna att sätta något typ av stopp om vi väljer den under!
Men vad tycker ni?
 
 
Nu inväntar jag bara Göran sen ska vi bege oss ut på säng och soff-jakt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0