Morsdags tårta

I söndags var det morsdag här i Norge (farsdag inträffar på samma dag som i Sverige)!
Jag fick en tårta av min älskade lilla Evelina. <3
4 bitars, perfekt till oss 3, med tanke på att Evelina inte ska ha i sig mjölkprodukter så fick hon en minimal bit. Men hon var såklart tvungen att smaka.
 
 
Jag vet inte riktigt om jag vågar hoppas, men det verkar lite som att magen samarbetar mer nu än för några månader sen. Ingen hård mage på länge länge och jag ger henne inte heller Duphalac (Lactulose) varje dag längre. Vill inte hoppa hej än och kommer nog stå redo med en flaska Duphalac om det skulle bli något tillbakafall i framtiden. Enligt läkaren så är det vanligt att små barn får liknande problem, men att det brukar stabilisera sig vid 3-4 års åldern. Hon klagar på magont ibland men inte alls som det var då.
Det känns som att vi är på god väg redan nu ialla fall!
(Bara för att jag skriver detta nu så kommer hon säkert hem med trög mage i eftermiddag...)
 
 

Kommentarer
Postat av: Tora

Konstigt att mors dag inte är samma dag i Norge o Sverige.. :)

Saknar inte Halmstad så mycket, men saknar min AnnaTanna otroligt. Det är tuffast av allt.
Viggo trivs nog på sitt nya dagis, det börjar kännas bättre iallafall, men det är ett tillfälligt ställe - allt är fullt här i området så vi får vara där tills efter sommaren. Det tråkiga nu är att Viggo är äldst o de andra kan ju inte prata, inte så mycket iallafall så V tycker nog inte att det är så kul. Han behöver äldre barn. :/ Fröknarna är dock toppen!
Hur går det för er på barnehage? Trivs Evelina bra?

Andreas trivs på sitt nya jobb, men kommer nog söka nytt framöver. Han behöver mer utmaningar. ;)

Hur går det med magen? Växer och mår bra?
Puss <3

2013-02-13 @ 21:29:58
URL: http://glitterfjolla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0