Latte Macchiato

 
Så gott det är att avsluta frukosten med en kopp kaffe, eller te för den delen. Jag är nog en periodare där (också). På hösten dricker jag ofta te på morgonen, men när våren/sommaren närmar sig byter jag till kaffe. Utan att riktigt reflektera över det med en gång. Märkligt det där. Jag tycker ialla fall om kaffe från våran maskin. Mmm, så gott det blir med de kapslarna vi har. Bilden visar en Latte Macchiato som fick bli morgonens kopp.
Dricker du kaffe eller te på morgonen? Kanske du är en som inte dricker något av det alls, eller senare under dagen? Alla är så olika. Jag kan nog inte säga att jag är beroende, men jag sitter gärna och njuter med en kopp.
 
 
Jag kom faktiskt precis innanför dörren. Jag har varit på utflykt hela dagen. Lämnade Evelina vid 9.30. Åkte sen till läkaren där jag hade tid kl 10. Det såg bra ut idag! Lite högt blodtryck bara, men det var inget han hängde upp sig på. Blev sjukskriven helt fram till då min mammaledighet startar, vilket känns bra. Jag har massa tid att förbereda här hemma. Tvätta, vika och ta fram/lägga bort saker och ting. Blir en mysig tid. Om än ganska lång väntan...
Igår hade jag ringt min arbetsgivare och sagt att jag kommer idag, efter läkarbesöket. Så jag fick ordnat med en del viktiga papper som ska skickas in till FK/Nav. Skönt att vara färdig med det! Nu ligger det i någon annans händer liksom.
På vägen hem från jobbet åkte jag till Ica. De hade 10kr´ers marked. Där handlade jag massa till vårat kylskåp som ekat ganska tomt de senaste dagarna. Gott att på fylla på med lite pålägg och det nödvändigaste, speciellt när du för köpt det för 10kr/st.
När jag kom hem åkte jag iväg med Görans mamma som hade sett tvättmedel till bra pris. 20kr/st (ord.pris 48kr/st). Vi åkte till 3 olika butiker och kom nu nyss hem nöjda och belåtna, jag med 8st förpackningar och Görans mamma likaså.
Det gäller att passa på när det är så där riktigt bra priser. Då är det kul att handla. Speciellt när man köper det till ordinarie pris och sparar mer än hälften nu.
 
När jag väl gör något så går dagarna fort. Denna dagen har verkligen susat förbi! Underbart väder är det också!
Imorgon ska jag och Görans mamma åka till Ikea en sväng. Blir säkert en liten lunch där också. Mys. <3
Torsdagskramar till er.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0