Hemma hos mamma

Här faller snön ner nu. Lätt, "flygande" och i väldigt små mängder. Himlen är grå och det är inte direkt inbjudande att gå ut. Det ser kallt och rått ut. Trots att det inte är mer än -3 grader så tror jag det är kallare pga att det blåser. Brr, är glad jag kan sitta i soffan med en kopp te istället för att äventyra de hala gatorna ute.
 
Igår bestämde jag att Evelina skulle få vara hemma med mig idag. Hon hade varit hängig på dagis och inte ätit så mycket, då är det lika bra att hon får vara hemma. Hon tar det inte direkt lugnt, men det är oavsett inte samma tjo och tjim som det är på dagis med massa barn och hög ljudnivå. Det är lite svårt att underhålla en uttråkad 2 åring bara. Speciellt när man kommit in i en trots-period.
Det får bli lite lek på hennes rum, lite tv-tittande, målande och sånna lugna saker. Tror hon kan gå imorgon, om än inte så många timmar. Men jag tror hon behöver det inför en hel helg hemma.
Om inte annat så behöver jag det

 
 
Kan inte annat än att älska dessa bilderna som togs i Lysekil. Charmfian min!
Jag kommer ihåg att vi glömt vantar hemma denna helgen, så strax efter denna bilden togs var jag tvungen att sätta på henne ett par strumpor på händerna. Haha. Bättre än inget ialla fall.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0