Sushi lunch

 
10 dagar kvar...
Idag har jag varit hos min BM/JM, allt stod fint till där inne med min inneboende.
Automatiskt nu på slutet blir det segare och långsammare rörelser samtidigt som de blir liksom längre. De kan gå från ett hörn till ett annat, likt en långsam ål rör sig eller som havets vågor kanske är en bättre beskrivelse. Svårt att förklara, men det är ialla fall helt normalt. När vi skulle höra på fosterljuden idag visade prinsen upp att han minsann kan hicka, JM skrattade gott åt det för det var så tydligt. Hela magen liksom hoppade. Det är svårt att få korrekt hjärtljud när han hickar för då är kroppen i aktivitet liksom. Men de stabiliserade sig på 150 slag till slut ialla fall. Det där med att flickor har högre fosterljud än pojkar tror jag inte ett dugg på. Det har varken stämt på han här eller på Evelina. Hon hade lite lägre och han här ligger nästan på gränsen till för höga. Så det är nog bara tillfälligt om det "prickat rätt" på andra.
 
Ja, ni ser nedan vad Göran kom hem med idag till mig. Ett fat med 10 bitar sushi. Den är dagsfärsk och därmed okej för mig att äta. Dessutom innehöll den ingen tonfisk, vilket gjorde att jag för en gångs skull kunde äta allt på fatet. Mums säger jag! (Nej, inte alls för att läska dig mamma...)
 
 
Igår såg jag en väldigt rolig och söt film. Är det någon som sett filmen: Bröllop i Italien? Det var ialla fall den jag såg. Både skrattade och fick lite tårar i ögonen måste jag säga... Den rekomenderar jag verkligen. Möjligtvis lite trög i starten, men den kommer sig ganska fort.
 
Jag fick äntligen lämnat in deklarationer och allt möjligt till mäklaren som var här och värderade lägenheten för ett tag sen. Hon tog tag i det hela med en gång och räknade med att vi skull få svar från första alternativet redan imorgon. Helt otroligt. Här har vi gått runt ett helt år och sökt och inte fått ett vettigt svar. Sista gången vi sökte avdragsfrihet hos vår bank var för 3 månader sen och vi har fortfarande inte fått något svar, tragiskt. Hon bara skakade på huvudet och beklagade situationen... Hoppas verkligen vi kan få något bra erbjudande nu! Vi håller tummarna verkligen. Allt hade blivit mycket enklare då, allt.
Jag pratar kanske lite i dimma här. Men uppdaterar så fort jag själv vet något mer!
 
Nu ska jag slappa fram tills jag ska hämta Evelina. Göran är på jobbet idag så jag får hämta henne själv idag!
Kramar till er.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0