Sovuppehåll

 
Jag försöker som oftast komma iväg i bra tid och lämna Evelina på dagis på dagarna. Hon får mer ut av dagen och även jag. Även om hon är mycket mer aktiv än mig. Hehe. Hon behöver ha tid med sina kompisar och vara lite ifrån hemma. Det behöver vi alla ibland. Men också för att hålla tristessen och rastlösheten borta är dagis en bra "avlastning" under dagen. Det är dock inte alltid jag kommer upp i sådär väldigt god tid eftersom att jag har ett sovuppehåll mitt på natten, varje natt, då jag är vaken 1-2 timmar. Inatt klarade jag mig på endast 1 timme vaken. Väldigt tröttsamt att ligga och vrida sig i sängen och inte hitta en enda bekväm sovställning. Dessutom börjar tankarna snurra runt i skallen och då är det kört... Evelina kom in till mig 7:30 och det tyckte jag var en lagom tid även för mig att hålla ögonen öppna. Låg en lite stund i sängen för att sträcka mig och sen var dagen igång. Jag hade med en liten tröttis att göra dock. <3
Nappen använder vi numer endast på natten och det har funkat överraskande bra. Eftersom hon biter på "sugdelen" på nappen så har vi nog fått kasta 10 nappar som det gått hål på. Då bestämde jag mig för att
napp = natt! Så när jag kommit upp ur sängen på morgonen lägger hon automatiskt nappen på bordet. Duktigt!
 
 
Idag har jag varit hos läkaren. Något högt blodtryck men inte alls som i söndags. Allt annat var fint, vilket känns toppen, då kan man gå och vara lugn några dagar. På tisdag nästa vecka ska jag till barnmorskan på Furuset. Älskar att gå till henne. Hon är så noggrann, söt och snäll. Lite äldre så hon har massa erfarenhet. Känns tryggt.
 
Efter läkaren svepte jag inom mitt jobb och fick lönbekräftelse underskriven av chefen. Det är papper som vi ska lämna in till den mäklaren som var här och värderade lägenheten. Nu väntar jag bara på min deklaration/selvangivelse, sen är vi i princip klara med allt hon ville ha och då kan sökandet börja! Spännande.
 
Nu tänkte jag slänga in en maskin tvätt och sen sätta mig och se på en film. Jag har fastnat i Fjällbackamorden nu. Laddade ner 4 filmer igår så jag tänkte passa på här nu med sambon på jobb och Evelina på dagis.
Mulet ute så där behöver jag inte ha något dåligt samvete ialla fall. Haha.
 
Detta blev väl egentligen ett väldigt långt inlägg med inte så mycket spännande innehåll? Fingrarna bara knappade iväg förstår ni... Skönt att tömma ur sig lite tankar här på bloggen!
Kramar till er alla.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0