Matprat

 
Ja, det är väldigt mycket prat om mat här i bloggen nu, visst är det? Antingen mat eller vädret. Men det är just vad allt handlar om för mig just för tillfället också faktiskt. Jag äter ca tre gånger om dagen. Nyttigt och onyttigt, lite vad som finns hemma och vad jag är sugen på. Tänker inte så mycket på vad det är just nu. Det problemet ska jag ta tag snart, när prinsen behagat ankomma.
 
Eftersom jag börjat prata om mat även i detta inlägget är det väl lika bra jag fortsätter?... Ikväll tänkte jag steka kotletter, grilla är de optimala, men det är så grått och trist så jag är rädd maten blir lika grå och trist. Karré heter det visst på svenska, på norska heter det nakkekoteletter. Till kotletterna tänkte jag ha en broccolig och morotsgratäng med smält ost på och vitlöksbaguetter till det! Hoppas det blir lika gott som det låter.
(Längtar till jag kan tillägga: och som törstsläckare till maten blir det ett glas rött vin.)
 
 
Enligt tidningen ska det bli strålande väder hela helgen! Hoppas den inte ljuger för då ska vi ut och leka med Evelina. Även om det bara blir på dagisområdet här på utsidan så kommer vi ialla fall uuuuuut! Känner att jag nästan blir torr och grå när jag sitter inne hela tiden...
 
En passande fråga till ämnet: Vad ska ni äta för mat idag?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0