BB väskan

 
15 dagar kvar...
Nu är det ommöblering i magen igen. Haha. Det är så mysigt att sitta och se när han byter ställning där inne. Hela magen vränger sig ut och in och när han sträcker ut sig till sitt allra längsta så gör det jätteont, men hellre ont av rörelser än inga rörelser alls och oron som följer med det...
 
Jag är klar med min väska som ska med till BB. Ja, jag har väl varit färdig med den en stund. Ska nog dra upp allt och tänka igenom om jag glömt något. Det jag saknade sist jag låg inne var ialla fall en napp till Evelina. Även fast de på sjukhuset är lite emot napp den första tiden innan amningen kommit igång riktigt så är det upp till mig i slutändan vad jag vill. Jag hade Evelina vid bröstet i nästan ett helt dygn i sträck sist. Det kom ingen mjölk, för produktionen hade inte kommit igång riktigt, så hon ville egentligen bara ha något att suga sig fast i. Därför ska en napp med denna gången, utan tvekan. Något att läsa glömde jag totalt bort sist, så några skvallertidningar glömmer jag då inte denna gången.
Jag kommer inte köpa purelan (bröstvårtssalva) då jag hört att det nästan kan bli värre av den. Får bita tänderna samman som jag gjorde sist. Man blir van vid "smärtan" och till slut ger den sig! Det gjorde den sist ialla fall. Kanske dumt att jämföra allt med hur det var sist, kan bli annorlunda nu, men så gör jag.
För övrigt har jag packat ner detta.
 
Till mig:
  • Amningsbh + inlägg (kommer ihåg sist då jag vaknade upp sista dagen på sjukhuset och jag låg i en hel pöl av mjölk i sängen. Produktionen kom igång rejält bara över en natt!)
  • Amningstopp x2
  • Underkläder i set x2
  • Lösa träningsbyxor
  • Schampo + balsam + tvål
  • Övriga hygienartiklar (tandborste, borste, tandkräm osv.)
  • Morgonrock
  • Tofflor
  • En varmare tröja
  • Bindor
  • Mobilladdare får packas det sista om det koms ihåg. Kommer också använda kameran på mobilen.
Till bebis:
  • Body x2 (stl. 50 & 56)
  • Byxor x2
  • Strumpor
  • Mössa
  • Napp
  • Overall till hemresan
  • Bilstol till hemresan
  • Ett par blöjor (+ våtservetter) till hemresan (just in case...)
  • Ett litet paket med NAN1 kommer jag ha med mig också (alltså ersättning, ifall amningen krånglar).
 
Tycker ni det ser ut som jag har glömt något? Hojta gärna till i så fall! Jag har ingen lust att packa ner och dra med mig för mycket då jag inte använde hälften av vad jag hade med mig sist. Just därför har jag bara packat ner det jag vet att jag hade användning av sist, samt vad jag saknade.
Eftersom Göran kommer pendla mellan sjukhuset och hemma så kan jag lätt be honom att ta med något som jag eventuellt glömt.
 

Kommentarer
Postat av: Tora

Ja jisses vad mycket onödigt man hade med sig första gången. ;) skaffa instagram kvinna! !

2013-04-12 @ 17:14:05
URL: http://glitterfjolla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0