Altanmiddag

 
24 dagar kvar (& sprickfärdig redan nu)...
Idag har varit en lika varm och skön dag som igår! Dock har det varit några moln ivägen för solen lite då och då, och då känner man tydligt att det inte är så varmt utan våran kära sol. Fast det har nästan varit så varmt att det varit skönt när solen gått bort någon minut. Hua mig, hur ska detta sluta om man redan "klagar" på att att det är för varmt. Det är inte det jag gör ordagrant alltså! Men ni förstår säkert hur jag menar?
Jag har inte varit ute och tagit vara på vädret idag som jag gjorde igår, jag har som sagt haft fullt upp här hemma, men eftersom att hela veckan ska bjuda på liknande väder tänkte jag passa på att njuta lite imorgon!
 
Dagens middag blir; lax, ris, h-sås och sallad. Tänkte passa på att göra det färdigt så att vi kan sitta ute på altanen och äta. Då blir det alltså ännu en altanmiddag. Det lovar gott inför våren/sommaren då det blir både frukost, lunch och middag där ute! Underbart.
 
 
Såhär ser utsikten ut från där vi brukar sitta när jag skriver att vi åker och tar en kaffe i hamnområdet. Igår tog Göran med sig sina ihopfällbara stolar så vi kunde sitta lite bekvämare än rätt på träplanker/bänkar,
utan ryggstöd. Stor skillnad. Det kan ha varit därför vi höll oss ute i över 3 timmar!
Längtar redan till helgen då vi säkerligen åker ner dit igen, om vädret tillåter vill säga.
 
Middagsdags här nu. Kramar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0