Premiär?

Jag har mina funderingar. Kanske jag ska ta och hoppa en tur i havet i helgen? Badpremiär helt enkelt. Förra året badade jag inte förän i slutet av juli, iår vill jag vara ute tidigare. Dels för att det är så varmt såklart. Är det någon av er som badat i havet än, iår alltså?
Ja, baddräkten får följa med och så får vi se hur det blir. Om tid finns och varmen stannar så...
Längtar verkligen otroligt mycket till imorgon. Jag tror Evelina får vara på dagis till 12 så jag hinner packa ut i bilen osv. Då får hon dessutom ätit innan vi sätter oss och åker ett par timmar. Förhoppningsvis somnar hon i bilen också! Det är ialla fall min plan.

Nu ska jag alldeles strax möta Görans mamma och hennes mamma. Vi ska ut på en shoppingtur. En dam på 96 år, en på 60 och jag på 25 - fint gäng, eller hur? Vi tar min bil och beger oss till Storo. Jag ska försöka hitta något som Evelina kan ha på huvudet som hon inte kastar av sig. En typ av solhatt som man kan knyta under hakan. Men finns det till "stora bebisar"? Jag har försökt se efter det innan men inte hittat någon i hennes storlek.






Något sånt här letar jag efter, och visst finns det massor av dem. Men det måste gå att knyta under hakan, annars kastar lillan av sig den på en gång... Vi får se vad jag hittar.
Det är viktigt att skydda huvudet nu när det är så stark sol och de är mycket ute på dagis. Dock sa jag till igår att Evelina inte kan vara ute i solen lika mycket som de andra barnen som har haft ett par år på sig att bli vana vid sol. Detta är hennes första sommar då hon är aktiv, därför krävs större försiktighet!

Wish me luck. Soo long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0