Liten, oskyldig och förkyld tjej

Igår var verkligen en helt fantastisk dag! Det var sommarvärme och automatiskt skjuter humöret i topp sådana dagar. Jag och Göran satt ute och solade 3 timmar på våran altan där det var 41 grader i solen. Nästan på gränsen till för varmt om jag ska vara ärlig. Haha. Slutar man någonsinn att klaga? Eftersom vi har inglasad altan/balkong, så kommer det väldigt få vindpustar och de vi fick gav oss kraft att fortsätta ligga kvar. Det låter dramatiskt va? Men gud så gott det var!
Solkräm, keps och klänning på Evelina och en varsinn svalkande cider till mig och Göran - perfekt är det rätta ordet.
Idag verkar det bli en minst lika fin dag som igår. Dock är Göran på jobb nu och Evelina på dagis så det blir inte lika mysigt som igår.

Vi ska simma idag. Ialla fall sa vi det igår. Jag hoppas bara att det jag känner i kroppen försvinner lagom till klockan slår 14. Har liksom värk i leder och ont i halsen... Kanske jag åker på samma som Evelina precis gått igenom och fortfarande har. Stackarn hostar så hon får kväljningar och har inte någon direkt matlust. Igår var hon lite bättre än i förrgår, men fortfarande inte helt bra. Klockan 08.20 imorse gick jag in till henne och hittade henne i sängen, snarkandes, såhär:


Gullunge. Hoppas du blir bättre snart! Ingen feber och på väldigt bra humör så hon fick som sagt gå till dagis idag ändå. En ledig dag igår hjälpte lite ialla fall. Jag hämtar henne nog lite tidigare idag.

Nu ska jag ta hand om lite tvätt här och hoppas att min kropp klarar av att skydda sig mot onda bakterier!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0