Framsteg

Det blev ingen dejt idag... Tyvärr. Samrias dotter var dålig efter hon hade sovit så de håller sig inne idag istället. Synd. Dock såg jag att det började droppa lite på utisidan så det gör inget att vi skjuter upp det lite!
Då får jag istället tid att tvätta lite kläder här hemma, komplettera städningen och uppröjningen igår helt enkelt.
Satte med en gång på en tvättmaskin som snurrar för fullt på toaletten nu.

Vet ni vad? Samma dag vi var och köpte blommor till våran rabatt här på utsidan och la i ny jord, så passade jag på att trycka i 5 solrosfrön samtidigt. Jag fick en påse av Görans mamma och tänkte för skojs skull försöka. Och nu har det faktiskt blivit framsteg i försöket. Det har vuxit upp två stycken "små växter" på ca 4 cm! Sen jag var liten har solroser varit min favoritblomma. Jag kommer ihåg att jag planterade solrosor hos mamma när jag var, kanske 11 år, och de växte sig högre än mig. Jag har bild på det någonstans...
Räknar inte med att dessa blir riktigt lika höga, men jag hoppas de slår ut i blomst ialla fall! Glad.

Nu har jag visst lagt upp 2 "växt-inlägg" idag. Jag har inga direkt gröna fingrar, men tyckter det är vackert med växter och blir glad att följa utvecklingen och framstegen på det man planterar!



Annickas blivande solrosor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0