För stora & små

Godmiddag du soliga lördag! Jag och Evelina har hittills tagit vara på dagen så gott vi kunnat. Liten vaknade 7.15 och eftersom det blev en ganska tidig kväll igår kändes det som jag var lagom utvilad vid den tiden. Så vi gick upp strax efter.
Åt frukost och begav oss ut lite, i solen! Har ni sol där ni befinner er idag?
Vi var ute i ca 1½ timme, sen var det en av oss som inte orkade gå och ville hellre sitta i vagnen. Då gick vi hemåt igen. Jag hann ialla fall inom apoteket och frågade om det fanns något som rådde bot mot lock för öronen, för det har fortfarande inte gått bort, men nej, det fanns det inte. Det kommer tydligen gå bort av sig själv. Och jag hoppas att det inte dröjer allt för länge - väldigt frustrerande! Jag fick också köpt två presenter till min vän Elenor som, som sagt, hade födelsedag igår. Hoppas det inte dröjer allt för länge innan jag får överlämna dem och att hon blir glad.

Väl hemma igen har vi ätit lite lunch. En lunch som passar både stora och små. Nämligen jordgubbar och vattenmelon. Evelina fick en macka och lite yogurt också, så nu ligger hon helt utslagen i sängen och sover.





Gott, nyttigt och mättande - perfekt!

Nu ska jag se Komissarie Winter, har sett 3 filmer av de filmerna de senaste dagarna och är helt fast. Riktigt bra!
Senare ska vi ner till Görans föräldrar och grilla. Jag tror även det blir ett par klippningar om jag inte minns fel.

Kommentarer
Postat av: Lina

Du om det är en vaxpropp i örat så funkar revaxör jättefint, finns på apoteket i Sverige, vet inte hur det är i Norge men borde finnas nåt liknande tycker jag :/. Det kan hända att du behöver använda det i 2 till 3 nätter men det borde hjälpa. Annars kan du också hälla några droppar olivolja i örat, det mjukar upp vaxet och får det att "röra på sig" av sig självt. Hoppas det hjälper :)

2012-05-13 @ 23:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0