Blommigt och rosa

Jag är så knepig när det gäller nytt som kommer in i affärerna. Jag är väl lite efter haha. För ett tag sen blev det åter igen modernt med blommigt. Både på kläder och inredning. Jag har varit motståndare totalt mot detta. Usch så gammaldags har jag tänkt. Men jag behöver nog bara tid på mig att smälta och suga på karamellen, så att säga...

Idag var jag, Evelina och Görans mamma en liten tur på Ikea. Inte för att jag behövde något speciellt, utan mest för att komma ut lite. Ikea ligger farligt nära oss och det är gångavstånd. Men vi tog bilen idag, vädret är bra men himlen är full av oroväckande och osäkra mörka moln så vi tyckte det var bäst så.
Jag hittade några jätte fina saker som jag tänkte ha på köksbordet. Mest för att förnya lite. Eftersom det inte är dyrt på Ikea så är det rätta stället att åka till, ialla fall för mig!
Jag köpte lite fryst mat och smått i matavdelningen också - svenskt <3





2 dukar, 2 kubbljus, 2 ljushållare/skålar, 2 krukor & 2 blommor.
Här är en liten minivisning på det jag köpte. Jag tänkte ha det på köksbordet och kommer självklart lägga upp det slutliga resultatet också. Nu saknas bara rosa servetter som matchar.
Jag ska pilla med det när Evelina vaknat för jag lovade henne att hon skulle få vara med nämligen, och löften måste hållas!



Jag fick en skärbräda av Görans mamma, från Ikea. Ni ser kanske att det är en ränna runt om. Det är för att jag ska kunna lägga en hel stek där på och köttsaften samlas där istället för på bordet som det gjort innan. Tack!

Nu väntar jag min man på dörren snart och vad resten av dagen har att erbjuda får vi se!
Vad ska ni göra? Är ni lediga denna klämdagen eller jobbar ni?

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0