Vårbilder i Lysekil

Som jag skrivti tidigare hade jag en underbar fredag i Lysekil. Det var strålande sol och man kunde nästan ta på våren. Det var vindstilla och fågelkvitter.
Medan Evelina låg och sussade i vagnen gick jag runt och tog bilder på allt vacker och värt-att-se-och-uppleva i Lysekil. Jag ska visa er varför jag älskar denna lilla staden, som sover om vintern, men vaknar till liv tillsammans med solens vårstrålar.
Istället för att lägga in närmare 50 bilder gjorde jag några kollage för att underlätta (ialla fall för er haha!).
Se och njut...




Här har vi Havets hus i Lysekil. Inne i detta huset kan du se alla möjliga olika fiskar och djur som lever i vattnet. Barna som går in brukar komma ut med stora ögon och ett ännu större leende. Det går att köpa många fina saker där efteråt!
Jag har varit på Havets Hus massa gånger. Om inte för att gå och se på fiskar så går det att bara ta en fika på restaurangen ni ser på bilden.



Här ser ni en del av de sakerna man borde ta en titt på eller göra när man besöker Lysekil. Vi har en fin strandpromenad där du går längs havet. Räkbodar där du kan välja mellan alla havets läckerheter. Pråmen är en fin restaurang som flyter på vattnet! För er som tycker om att se på sevärdheter så finns Curmans Villor. Där spelades Eddie och Johanna in. Det finns en vacker kyrka. Och för er som föredrar nöjen framför sevärdheter så finns Havsbadet. Ett av Lysekils uteställen för unga som äldre. Det finns också en scen där det är massa uppträdanden under semestertider.



För er som tycker om att promenera så finns det massa vackert att se på i denna staden. Jag säger inte så mycket om dessa bilderna utan låter de tala för sig själva!



Är det någon som fortfarande inte har lust att besöka Lysekil? Det tvivlar jag på...

Jag älskar Lysekil

Kommentarer
Postat av: Ellen

Jätte fina bilder! Jag älskar också Lysekil <3

2012-03-05 @ 22:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0