Premiär

Vid denna tiden nästa vecka har vi precis gått av båten i Kiel. Gud så roligt det ska bli! Jag har varit där totalt 26 gånger, men det är extra speciellt när jag inte jobbar, som jag gjorde då. Och dessutom åker vi med en lite mer lyxig båt än Stena Line, nämligen Color Line.
Vad ska ni hitta på under Påsken?

Idag ska jag koka buljong till pinneköttet imorgon. Och ikväll ska hela familjen grilla ute på altanen, årets första grillning - premiär. Doften av grill får mig onekligen att tänka på sommare. Underbara sommar! Det blir foliepaket med lax, broccoli, rödlök, vårlök, morötter och vitlökssmör!
Att vi bor överst av lägenheterna här betyder också att vi inte behöver tänka på någon som kan ta skada över oss.

Idag gick Evelina helt själv till dagis, alltså jag gick bakom henne såklart, men hon brukar sitta i vagnen. Inte idag. Hon hade på sig sina tuffa Crocks och gick stolt raka vägen till grinden, in och sen till rätt dörr. Duktig kicka!

Nu väntar jag på Göran. Han ska hämta upp mig här hemma och sen ska vi åka på ett jobb.
Senare blir det lite grönsakshandling, till buljongen och lite annat.


Så här ser pinnekött ut. Inte jättedelikat kanske, men gud så gott det är. Ganska ovanligt i Sverige vad jag vet, men här i Norge är det ingen riktig jul utan pinnekött. Det är även vanligt att ha som påskmat här. Därför tänkte jag vi skulle ha det i helgen - nästan påsk ialla fall! Haha.

Vad ska ni göra i helgen?
Fredagskramar från oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0