En skyddande ängel

I helgen fick Evelina en ängel av glas av sin mormor. En riktigt fin sådan som nu står på hyllan i hennes rum.
Även om hon inte förstår något av den just nu, ser den mest som en leksak, så kommer det tider som hon kommer tycka att den är värdefull. Det ska stå i sin plastkartong till den dagen hon får den "på riktigt".
Det var en mycket fin present. Tack mormor!



När du kom till världen visste lyckan inga gränser.
Att få ett barnbarn är större än man kan tänka sig.
Låt den här ängeln skydda dig, nu och livets alla dagar.

(Jag får en liten tår i ögat när jag läser det måste jag erkänna.)

Nu knackar snart Madde och Lova på dörren här. Jag ska göra slingor i hennes hår och vi ska ha en lekdag med lilla Lova. Evelina är på dagis idag eftersom vi ska färga och klippa räcker det att hålla en unge under uppsyn. Haha.

Idag var vi förresten på BVC (helsestasjonen) och fick vaccin, sista gången som bebis. Nästa spruta blir i andra klass, vilket är en stund till. Evelina fick massa beröm av våran barnmorska. Hon utvecklas som hon ska och vikten/längden var perfekt! Vi visste såklart att allt var bra, men det är skönt att höra det från en erfaren person.

Vi hörs senare hörrni! Kramar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0