Check

Då var vi färdiga med dagens måsten. Känns skönt. Allt gick fint. Bankens ärende får vi inte svar på förän i nästa vecka, förhoppningsvis. Jag tror att det ska gå bra, hoppas. Våran kontaktperson var ialla fall lika trevlig i verkligheten som han är i telefonen. Det är viktigt att få bra kontakt med en person som har så mycket påverkan.

Dagens läkarbesök resulterade i att jag faktiskt ska börja jobba 20% från måndag. Det betyder, 1 full dag (8 timmar) eller 2 halva dagar (á 4 timmar). Vi får se vad som passar mig och jobbet bäst. Jag skulle såklart vilja ha allt på en dag, men det är svårare för jobbet att få en person som kan jobba halv dag samma dagar som jag också gör det. Så vi får helt enkelt se. Jag ska ringa jobbet mer imorgon och planera mer, kanske jag åker dit en sväng också. Det ska bli spännande att komma tillbaka till jobbet, om så bara för 1 hel dag i veckan. Men det är alltid en början. Så får vi se hur det fungerar när jag väl är på plats. Det kan hända att jag går sakta uppåt, men det tar antagligen en stund. Och det känns bra att läkaren är med på mina noter och inte tvingar mig till något som min kropp inte klarar, för tillfället.




Och så fick vi växlat pengar. Euron har gått upp 1,15% från igår, så vi var verkligen inte en dag för tidiga med växlingen. Nu vet vi inte om den kommer fortsätta uppåt, men vågar inte chansa. Det är inte mycket pengar att spara, men när vi ändå skulle ordna detta så kan vi ta det en dag där Euron inte har gått upp i taket, eller?

Därmed, alla dagens måsten; Check!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0