Släpis

Idag var det regn för första (nästan ialla fall) gången på hela semestern. Så det blev en halv innedag idag, men självklart trotsade vi vädret lite och begav oss ut. Pappa var ute i skogen och plockade kantareller. Och när Evelina haft sin förmiddagslur begav vi oss ut och köpte en ny släpkärra till honom. Det blir nog tyvärr ett farväl till min farfars egengjorda släpis... Vi köpte den på Göfab där jag också fick slitit med mig 5kg tvättmedel för endast 59kr. Sånna priser existerar inte i Norge, ialla fall inte på den produkten. Jag passar på när ett sånt kap kommer precis framför näsan, hehe. Förresten, hur uttalar ni Göfab? Med betoning som J eller G? Kommer ihåg när jag var liten då vissa sa "Jöfab" och det blev en himla diskussion. Samma med ordet; Kex.
Nåväl...
 
Så ser den ut!
(Jag vet att det blir jättetråkiga bilder här nu, men jag kommer som sagt inte helt överens med kortläsaren. Jag har tagit massa fina bilder som jag vill dela med mig av, och det ska jag. Tidsnog - håll ut!)
 
Ha en fin torsdagskväll alla söta!
Kramar från Lysekil
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0