Möjligt besked

Idag ska jag till min fysio igen. I onsdags när jag var där sa Anne att hon skulle ringa till min läkare, han sa skriva en henvisning (vet inte om det heter/stavas så på svenska!? Remiss kanske det är!) till Ullevål. Där har de en specialavdelning på just rygg och axlar. Dit tycker hon att jag borde skickas eftersom behandlingen jag får hos henne inte verkar ge något direkt resultat. Där kommer jag gå igenom en typ av utredning.
Har ingen aning om vad de kommer sägas, visas och bli för resultat. Kanske jag måste opereras? Kanske min kropp inte bara med ett såpass fysiskt yrke som jag har? Det enda jag ska ha med mig dit är MR-resultatet.
Så idag kanske jag får besked om vad som händer. Lite spänd. Lite nervös.

Jag lämnade Evelina på dagis för 2 timmar sen. Gick hem. Åt frukost till Våra bästa år, som vanligt. Fixade iordning mig lite och gick in för att bädda Evelinas säng. När jag kommer in ser jag något konstigt på hennes kudde, inte snuttisen utan den kudden jag köpte på Ikea igår. Var det spy? Ja, det var de! Har hon spytt i sömnen då eller? Det tycker jag är lite läskigt måste jag säga, det är säkert värre när de är pyttesmå, men ändå. Stackars min lilla flicka. Men när jag hämtade upp henne imorse så var hon jätteglad och fin i form som vanligt. Kanske hon fick i sig något som magen inte tyckte om igår bara. Om hon varit dålig "på riktigt" så hade hon förmodligen fått upp mer, om inte annat efter hon fick morgonvällingen i sängen. Nåväl. Tog bort lakar, påslakan och örngott, skakade ute i friska luften och gick igenom gosedjuren för att se om något mer behövde tvättas. Icke. Så nu har jag bytt rent där inne. De har inte ringt från dagis än så antagligen var det bara en engångsgrej! Hoppas.



Bild från andra dagen på inskolningen :) I dockhörnan <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0