Matvägran och kvällskaffe

Hela helgen har Evelina varit ganska krånglig med maten. Hon spottar ut, vänder huvudet bort eller vägrar helt enkelt att öppna munnen. Det spelar ingen roll vad jag ger henne. Oavsett så vill hon inte ha, något! Detta är säkert helt vanligt, men när det händer just dig så blir du ganska bekymrad. Välling går bra och den innehåller det mesta du ska ha i dig, så än är det ingen anledning till panik. Men alla mammor där ute förstår säkert oron.
Humöret är det, konstigt nog, inget fel på. Alltid samma stora leende på läpparna och pratglad som aldrig förr. Kanske lite mer mammig än vanligt. Igår var vi en sväng nere vid hamnen och drack en kopp kaffe tillsammans med Görans föräldrar. Det var inte mycket mer än min famn som dög då ska jag lova.
Fick lurat i henne några vindruvor och några bitar med klementin. Efter det kunde jag gå lite på avstånd och ta några bilder.



Det här med is är väldigt spännande, men oj så halt det är.
Det är tryggast att hålla någon i handen då vi passerar en isfläck!



- Där tog jag dig, farfar! Din tur att fånga mig!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0