Lunch i lugnet

Nu kan jag säga att vi är på bättringsvägen här hemma. Förutom den burkmaten Evelina åt förut så åt hon även en liten bit av en macka + en yogurt till lunch. Nu ikväll åt hon lite gröt och en klementin till efterrätt. Känns riktigt skönt. Göran är även bättre för han har surplat i sig massa soppa här nyligen. Mamman är fortfarande frisk och firar därför med ett glas rött här ikväll. Dels för att alla är delvis friska (det går ialla fall åt rätt håll), Evelina äter igen men framför allt att det är så otroligt gott.
Ikväll satte jag även mitt egna vin här, som kommer vara klart om 2-3 veckor. Ni vet sånt dära vin man kan köpa i mataffärer. Blir spännande att se hur detta artar sig!

När Evelina och Göran sov förut passade jag på att äta lunch, brukar försöka göra det ialla fall när Evelina sover. Det är lugnast så! Idag blev det naturell yogurt med färska blåbär i. Mums! Dessutom i de nya skålarna som jag köpte igår, på Rea, 10kr st. Superfina.



Skålarna köpte jag på Nille, 4 st. De är matta på utsidan, inte glatt i materialet. Tycker mer om när, speciellt skålar, är matta. Väldigt nöjd med köpet.
Till detta åt jag en knäckemacka med ost och såg på Sagan om Ringen - Härskarringen (del 1 för er som inte visste det ;) )

Nu börjar handbollen snart här. Jag trodde jag skulle missa den, men jag hade missförstått att mötet på jobbet, som jag pratade om tidigare, inte äger rum förän nästa vecka.
Synd att jag åkt en bit, i kö, redan. Men ändå tur att jag ringde en kollega innan jag åkt hela vägen.

Trevlig kväll och skål på er!

Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Ja, tänk Lova och Evelina om något år - då går munnen i ett med massa härliga norska ord i sött uttal :D :D



Jag tror att vi åker iväg imorgon, för att komma ut och göra någonting - tror att vi åker till Böler, men då är det ju toppen att vi kollar läget så kan vi åka dit nästa vecka också om det är bra. Tøyen är ju tyvärr stängt ett par månader till. Morr. Eller har ni något närmare er som är bra så kan vi åka dit också :D



Kram kram

2012-01-18 @ 21:07:24
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0