Lånpromenad och utekväll

Igår var jag och Evelina ute och gick en långpromenad, bara vi två. Göran låg hemma och vilade efter jobbet. Det var otroligt skönt. Det ska jag göra oftare!
Vi var ute i närmare 2 timmar och det hettade rejält på mina kinder (efter att jag varit kall) när jag till slut fick komma in i värmen. Men visst är det få saker du gör som är så skönt som att gå en långpromenad, dessutom med en sovande ängel framför dig? Kan inte komma på något som är bättre faktiskt...
Jag tänkte att Evelina skulle sova i vagnen eftersom det är de hon är van vid på dais. Då rullar de vagnarna till de små slocknar och sedan får de stå; utan blåst, med täcken, åkpåsar och överdrag så att det är gott och varmt. Jag kommer själv ihåg när jag var yngre då jag tog en powernap ute på gräset på landet(dock på sommaren!). Få saker man blir så pigg av efteråt!
Självklart får barnen inte sova ute om det är mer än 2-, men eftersom de är ganska bra påpälsade, med bla. en åkpåse som tål 25- så borde det inte vara så farligt! :)


Här är bild efter jag vaknat! Pigg och glad av att vara ute i friska luften.

Jag och Göran var ute och åt middag igår också. Vi var på en restaurang som heter Roma, italiensk. Den ligger bara ett stenkast härifrån så det var passande. Där åt vi varsinn förrätt och en huvudrätt. Jag drack lite vin och Göran cola.

Jag gav Göran i julklapp att vi skulle ut och äta och sen spela bowling! Så det stod på kvällen schema igår. :) Riktigt trevligt. Jag har som ni kanske vet bowlat i några år, men det var några år sen jag slutade, så jag var riktigt spänd på hur det skulle vara.
Det gick ganska bra. Vi spelade 6 serier och jag vann med en bästa serie på 178. Den är jag nöjd med! Göran var jätteduktig också, tror hans bästa var på 134.
Efter bowlingen spelade vi lite biljard. Det har Göran hållt på med ett tag och spelade ofta med sin pappa. 3-1 till Göran blev det i spel där. Tyvärr så hade vi bara en kö till biljarden, lite dåligt då det tog längre tid och allt betalades per minut men men...
Om man frågar mamma så är det ingen kö till biljarden alls! Haha. (Internskämt!)

Tackar min sambo för en riktigt trevlig kväll och våra snälla barnvakter som ställer upp i vått och torrt. <3
(Glömde ta bild/er igår, är jätteirriterad på mig själv för det...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0