Dagis

Och så var den stora dagen kommen, Evelinas första dag på dagis.
Tänk att hon har blivit så stor, det är både skrämmande och spännande på samma gång. Mest spännande!
Hon klarade dagen galant och jag insåg att denna inskolningen kommer bli problemfri med en gång.
Tänker dock på de dagarna då hon kommer vara ledsen när jag måste gå ifrån henne... Hoppas det dröjer!
När vi kom innanför dörren så såg jag en stor skylt där det stod; Välkommer Evelina 1 år! Så himla sött.
Och när vi kom in till alla barnen så ropade de alla: Nu har Evelina kommit! Nu har Evelina kommit!
Evelina fick sitta på en stol runt bordet där de flesta barnen satt och pusslade och lekte. Hon fick en egen leksak och smälte in i gruppen med en gång. Mammas älskling!
När Berit (ägaren) kom på jobbet så satt vi och pratade lite. Hon känner Görans mamma lite och det känns därför ännu bättre. Väldigt trevlig dam är hon. Hon verkar ha kontroll på det som händer och vad som ska hända där, över alla barnen och vem som gör vad.
Det blev dags för samling. Alla satte sig i en ring och sjöng lite sånger. Evelina sjöng lite hon också, fast på bebiska.
Sen var det dags för matpakke. Jag hade tagit med mig en smörgås och en yogurt till Linis som hon åt upp!
Efter maten traskade vi hemåt, det hade blivit dags för utetid och sovtid för de små trötta ögonen.
Tror Evelina var nöjd med sin första dag och det är också den här mamman.
Nu ligger ängeln utslagen i sin änglasäng och sover som den ängeln hon är <3
En ny dag imorgon väntar...


Kommentarer
Postat av: Tora

Duktiga Evelina! Det kommer säkrt att gå superbra för lillan! MEn visst är det ett stort steg, känns som att de är bebisar fram tills dagen dagis börjar. :)



Puss&kramar

2012-01-03 @ 20:55:43
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0