Torsk och äggsås

Jag har varit lite duktig idag. Har fått tvättat min vinterjacka + Evelinas. Görans väst och Evelinas regnbyxor, mössa + vantar. Vem vet, kanske min vinterjacka åker in i garderoben snart i väntan på kallare tider. Det är nästan för varmt att ha på sig den nu. Det är 5+ här idag och i våran rabatt ser vi 60% jord (varav 59,9% är ogräs) och 40% snö. Underbart att det verkar gå åt rätt håll. Fast så har vi både sagt och trott länge nu och ändå kommer det mer snö. Men kanske de största mängderna kommit ner nu. Vi hoppas på det!
Det var sol här tidigare men nu är det grå himmel. Nästan "snöhimmel".

Ikväll ska jag laga en riktig klassiker till middag. Kokta potatis, kokta morötter, kokt torsk och äggsås. Det sistnämnda har jag aldrig gjort innan, så det blir nytt. Har letat fram ett recept på internet som ser både enkelt och väldigt gott ut.



Se så gott det ser ut. Mumma. Hoppas jag lyckas med såsen, för det är i princip det enda som går att misslyckas med i denna rätten.
Med tanke på dagens matval gör Evelina såklart oss sällskap vid bordet ikväll. Det är mysigt med hela family´n samlad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0