Mat-prat

Nu sprider sig lugnet sig här hemma som dimma över en åker... eller nåt i den stilen. Evelina har somnat för natten, vi är färdiga med maten och jag har precis tagit en dusch. Och förhoppningsvis läser Göran snart mina tankar och häller upp lite vin till mig. Med andra ord, kvällen håller på att bli perfekt!
Jag planerade att ha kyckling roulader ikväll, men när jag gick till affären så hade de inte det. Jag köpte istället renskav som vi åt här för en stund sen, mumma säger jag bara. Det måste väl vara något av det godaste som finns? Har ni smakat det? Med champinjoner, lök och massa grädde...
När jag ändå är inne på lite matsnack här så åt jag en jättegod omelett till lunch idag. Med tomater och rödlök, aromat, salt och peppar.


Imorgon ska jag laga egen fiskgratäng och på söndag ska vi bjuda Görans föräldrar på ribbe här hemma. Blir mysigt! Jag har nämligen gett mig fan på att tömma lite av det vi har i frysen, dels för att kunna fylla på lite mer/nytt, men mest för att kunna stänga den utan att ta till våld.

 

NU ska jag ta en glas rött och se lite på tv innan sängen kallar!
Hoppas ni får en trevlig kväll finingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0