Glassplitter

Imorse fick jag ett samtal från min pappa. Jag ska ner till Lysekil redan imorgon, lämna in bilen och får den fixad under fredagen. Underbart. Det betyder att jag kan åka tillsammans med Göran hem på söndag. Det känns alltid som att tiden går fortare när man åker tillsammans även om vi kommer ha två bilar.
Jag glömde fråga pappa om det är någon snö kvar. I så fall kanske jag borde ta med pulkan. Jag har nämligen bestämt att vi ska vara ute mestadels av helgen, det ska nämligen bli bra väder! Jag ska packa ner overall och regnkläder. Vagn ska med och vi ska njuta vädret utomhus. Jag hoppas bara att det inte blir regn. Det förstör så mycket.

Igår kväll precis innan vi skulle sova. Ljusen var utblåsta och allt var ordnat för kvällen. Jag skulle bara lyfta en sak över borde och tappade det, över mina fina ljuslyktor som jag hade ståendes på bordet i vardagsrummet. Alla utom en lykta gick i tusen bitar. Glassplitter över hela golvet och stearin hade skvätts överallt. Och jag som hade dammsugit och tvättat golven tidigare. Suck. Klockan var redan ganska mycket så detta var alltså en av anledningarna till att det blev en sen kväll. Vi sopade, tvättade golvet på nytt och provade att skrapa bort så mycket vi kunde av stearinen som låg i prickar över hela golvet.
Bordet var fullt av stearin och glas också. Ni vet om man får stearin på kläderna, det blir liksom fettfläckar även om du får bort själva stearinen. Så ser det ut på golvet här nu. Så jag ska koka vatten och hälla det över området med stearinprickar och tvätta med en gång med moppen. Då kanske det går, om jag har tur.
Wish me luck...


Göran gosar med Sally som njuter till fullo!

Inatt har jag inte sovit bra. Jag somnade allt för sent igår kväll och har vaknat flera gånger inatt. Inte bara pga Evelina men också för att besöka toaletten. Så jag är ganska seg idag måste jag säga. Men för att inte dega ihop totalt ska jag ta tag i packningen med en gång så jag blir färdig med det. Jag glömmer alltid något, men börjar jag packa i tid så går jag och småplockar under dagen. På så sätt blir det också alltid mer packning än nödvändigt. Haha. Jaja.
Vi hörs lite senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0