Norskt julbord

Ikväll ska jag på julbord med jobbet. Vi ska till en gård som vi alltid besöker, varje år. Nästan som en herrgård. Väldigt mysigt och julstämningen känns verkligen så fort du kommer innanför dörrarna! Synd att det är så sent bara. Jag ska åka hemifrån kl 21 ikväll. Jag kommer nog inte stanna så länge men oavsett så är jag inte hemma före midnatt. Eftersom det bara är en gång om året så är det klart att jag ska följa med! Det ska bli riktigt gott med norskt julbord, för på julafton vankas det endast svenskt julbord hos oss!
 
På bilden ser ni f. v. ribbe, medisterkaker, sossiser och ribbe igen. Väldigt olikt vårat svenska julbord. Men för variationens skull så är det inte fel! Mums så gott det ska bli.
 
 
Julbord på Överland gård.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0