Saknad

När jag tittar ut genom fönstret idag ser jag bara grått. Grått överallt. Jag ser på träden och även de är grå. Idag känns det som en riktig höstdag. Regn och rusk. Jag hade planerat att gå en lång lång promenad med Evelina i vagnen. Men det var bara att ställa in den planen när jag drog upp rullgardinen imorse. Usch så trist...
Vi var ialla fall iväg och handlade lite småsaker nu på förmiddagen, när vi kom hem slocknade Evelina som det lilla barn hon är, i sängen.
Görans föräldrar kommer hit ikväll och vi ska trotsa vädret och grilla. Grilla kött och korv. Till det ska vi ha potatisgratäng och grön sallad med massa feta ost och annat tillbehör. Som pricken över i blir det även kryddsmör och vitlökssmör. Mums säger jag bara!

Har ni lika tråkigt väder som oss i Oslo idag?
 
Saknar att åka ner till havet med Evelina och låta henne skutta runt och plocka stenar och snäckor...
Saknar att gå barfota vid stranden som vi gjorde mycket i Lysekil...
Saknar att luta huvudet tillbaka och känna solens strålar värma mitt ansikte och min kropp...
Saknar att sitta ute och äta frukost...
Saknar att vakna till fågelkvitter...
Saknar att vara nära mamma och pappa...
 
Saknar, saknar, saknar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0