I vått och torrt

Första lördagen på min semester åkte jag in till Lysekil för att möta de bästa vännerna som finns på denna jorden. Nämligen Ellen och Lina. Mina närmaste i vått och torrt.
Vi lånade, över natten, Ellens familjs hus som de nyligen köpt, i Lysekil. Under dagen gick vi runt och visade Linas pojkvän Lysekil. Jag tror han tyckte det var fint, för jag menar, vem gör inte det? Vi åt lunch och strosade runt i den turisttäta lilla sommarstaden. Vi avslutade med en omgång med minigolf. Och nu undrar ni såklart vem som kom tvåa? Eftersom ettan redan var given... Haha. Efter ombyggnaden tyckte till och med jag det var lite svårt med vissa av banorna där ute. Men gud så kul det var! Det var lagomt med folk och vädret svek oss inte.
Efter golfen gick vi hem till Ellen och duschade, åt lite mat och sen begav vi oss ut igen, men denna gången i Lysekils nattliv. Vi gick till Havsbadet för att se Drängarna. Tyckte det var väldigt trevligt.
 
När vi vaknade på söndagen och ätit frukost gick vi ut i det fina vädret och försökte hitta ett ställa där det inte var täckt med maneter, så vi kunde bada! Närmare bestämt mitt premiärdopp i havet.
Efter säkert en timmes gång hittade vi ett ställe som det både var lä och helt manetfritt! Jag ljuger om jag säger att det var varmt, men det var helt okej. Detta blev mitt första av två dopp i havet iår, ganska dåligt, men bättre än inget!
Har ni badat mycket ute i sommar?
 
Finaste & vackraste vännerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0