Starbucks

Imorse när jag låg vaken och lyssnade på flera olika snarkljud, låg jag och skrev ett blogginlägg - som inte publiserades! Det var jättelångt och handlade om resan hit. Nåja, får ta den korta versionen igen helt enkelt...
I torsdags kväll var jag och Ellen på Säve flygplats ca kl 20. Vi hade god tid och bestämde oss för att ta lite att äta för att fördriva tiden. Haha. Mätta och klara för att gå ombord på planet så visade det sig att det vara försenat ca 30 minuter. Segt när avgångstiden redan var sen. Men det är såklart viktigt att de kollar planet till 100%. Väl ombord och i luften flög tiden fram (höhöhö). Vi satt och babblade om allt mellan himmel och jord. Jag är lyckligt lottad som har så fina vänner. <3
När vi landade på Stansted ca 2 timmar senare var vi klara för att lägga oss med en gång. Men vänta lite nu, vi skulle åka buss också i 1 timme och 15 minuter. Jippi... Men det gick bra. Bussen var fullproppad med trötta människor så det blev en lugn resa till Victoria! Där mötte Lina oss och vi stegar hem till henne. Pratar lite och sen lägger vi oss för att sova. Jag somnar givetvis inte med en gång utan ligger och tänker på min älskade Evelina. Till slut når jag drömmarnas land och vaknar upp idag och ser på klockan. 7 perfekt! Men det var svensk tid... Klockan var alltså bara 6 engelsk tid. Hur kan jag bara sovit 4 timmar. Jag var jättetrött igår kväll/natt. Jag låg ialla fall och försökte blogga och fördriva tiden. Till slut ringer klockan till Linas pojkvän och han ska upp till jobbet. Jag går upp lite efter och ringer min mamma och frågade hur det gick. Det gick hur fint som helst, vilket jag egentligen inte var orolig för, men skönt att få det bekräftat.

Efter en god frukost gick vi ut. Vi har besökt Starbucks, gått genom Hyde Park, gått upp och ner Oxford Street och besökt Primemark - äntligen! Vi har ätit en god lunch och tittat in på Linas jobb. Både jag och Ellen blev väldigt imponerade av hur elegant och fint allt var där inne.
När vi gick därifrån spöregnade det och de papperskassarna jag fick kläderna i på Primemark gick i sönder i handtagen! Den sista biten hem till Lina fick vi alltså ta taxi, vilket kostade endast 6 pund, ca 60 svenska. Det är annat än vad det kostar i Sverige...
Vi var totalt ute i 9 timmar idag och behöver jag säga att jag är helt slut efter endast 4 timmars sömn? Ellen, Lina och en tjej som heter Rebecca är ute och gör London osäkert medan jag sitter hemma och degar. Jag är så trött så jag nästan inte ser vad jag skriver. Hoppas att det är lästbart ialla fall!





Jag har tagit massa roliga bilder idag men det får komma upp imorgon eller när jag kommer hem på söndag!
Nu ska jag ligga och slappa och lyssna på Spotify tills de kommer ranglande hem! Haha.

Hoppas ni har en kul kväll sötnosar!
Kramar från London

Kommentarer
Postat av: Ellen

Tack för en super-trevlig resa! Jag e så trött så jag vet knappt vart jag skall ta vägen. Men kul var det!! Jag ser fram emot bilderna....eller?!

2012-04-22 @ 17:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0