Hadeland glassverk

Idag har vi varit på Hadeland glassverk, som jag skrev tidigare att vi skulle till. Vädret var riktigt bra och det blev såpass varmt att vi vuxna satt utan jacka - det var helt enkelt för varmt med den på. Underbart höstväder!
Jag fick köpt 2 st skålar av finare sort. Det får komma upp bilder på dem senare, för de ligger ute på köket och ska diskas.
Det var inte lika billigt som förra året, så det blev inte så mycket köp för någon av oss, men en väldigt trevlig dag blev det ändå. Man kan ju ha trevligt utan att köpa också.
På vägen hem stannade vi på våran favorit kinarestaurang och åt oss (lite väl) mätta! Så det blir ingen middagslagning här hemma idag, det är skönt att slippa.

Gårdagen var riktigt trevlig och våra gäster älskade maten! Nästan allt tog slut, det gillas. Hatar att ha rester i kylen och jag är för ekonomisk för att kasta det. Man kastar inte mat, enligt mig.

Här hemma har vi en tjej som märker av klockomställningen och det dröjer nog inte många minuter innan hon ska läggas. Om jag ska vara ärlig så blir kvällen ganska ung för min del också...

Ha en trevlig söndag mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0