Ny bästavän!?

Jag har precis gjort fruktpure till Evelina. Lekande lätt ju! Och jag som har gått och dragit mig för att det blir så brötigt och stojigt. Har helt enkelt varit lite väl bekväm. Men nu, Aldrig mer en köpt matglasburk ska in i detta hus. Sådeså! Jag gjorde två väldigt enkla pureer dock. Men ack så goda!
En med jordgubb och banan och
en med äpple och banan hoppas detta uppskattas, för i så fall har jag fått en ny bästavän - Mr. Stavmixer!
Kan nästan inte vänta till hon vaknar och få testa om hon tycker om dem.
"Vakna Onge, vaknaa!"



Ingridienser till pureerna

Sitter just nu och avnjuter en tallrik med jorgubbar och mjölk. För övrigt så inhandlade jag jordgubbar igår, vem kan liksom låta bli när de endast kostade 19,82.- ? = Billigt, gott och nyttigt!

Återkommer med smakresultat senare

Kommentarer
Postat av: Tora - Viggos mamma

mycket bättre att göra själv tycker jag. Billigare och så är det ju nyttigare och man vet precis vad som är i.

Tror att Evelina kommer älska det!



Fredag ska nog gå bra för oss vad jag vet.

Viggo har inte reagerat på jordgubbar. Jag vräkte ju i mig det när han låg i magen och det fick man ju inte heller. Pallar inte att lyssna på allt sådant, som du vet. ;) han fick suga lite på en och sedan fick han 2-3 skedar som jag mosat.



Viggo hälsar o ger en dregelpuss till evelina!

2011-05-16 @ 13:50:02
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Tova

åh, det där ser riktigt gott ut ju, hihi!



Mammagalan var jättetrevlig, kanske något för dig att prova på nästa år? :) Härlig stämning och såå mycket god mat och goodiebags!



Nej, jag jobbar inte just nu, har däremot pluggat 50% medan jag varit mammaledig. :) Kommer dock arbeta på ett bageri nu i sommar! Känner igen det där med att "fundera på vad man ska bli", hehe, själv har man provat på lite allt möjligt.... ;P

Kram

2011-05-16 @ 16:58:03
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0