Holmenkollen-dag

Igår, söndag, var familjen Berntsson-Östmo ute och gick tur i Holmenkollen. Eller, vi hann inte så långt eftersom det började regna. Men vi var ialla fall där, såg på lite folk, Evelina fick se på fåglar som gick på marken (väldigt intressant!) och vi käkade varsinn korv. Mysig dag. :)
Nedan ser ni lite bilder från gårdagen.



Låt mig få presentera; Bukka i bakken(?) Det var de jag trodde det stod på skylten under... Men det står såklart Bikkja i bakken = Hunden i backen. Så fel det kan bli. ;)



Här har vi då själva homenkoll-backen sett snett nerifrån. Ganska häftigt! :)



Utsikten från Holmenkollen!



Här har vi dagens sötnos. Evelina i sin vagn med det självlysande regnskyddet som hon fått av sin mormor. <3



Här står jag vid sidan av hoppbacken och fotar. Fan va högt det var! :S
Tror nog denna platsen kostade en hel del då det var OS.

Efter turen åkte vi hem till Görans föräldrar och åt lite mat. Gott som tusan. Och jag fick lära mig hur Görans mamma gjorde pepparrotkräm - attans va gott det är! Det är godare än det låter. Ska göra det imorgon eller i övermorgon, passar perfekt till fisk.
Idag blir det sommarkotletter (lätt rökta svinkotletter), potatissallad och grönsallad! Mums! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0