Träff med massa flickor

Idag var veckans träff färdig! Tiden går så fort. Tyckte det var nyligen som vi var hemma hos Mari. Idag var vi alltså hemma hos Lise. Temat är som jag sagt tidigare; Sund mat. Idag bjöds det på massa gott. Bla. fetaost, oliver, soltorkade tomater, sallad, potatisklyftor med god krydda, vegetarburgare som innehöll bla. rödbetor, aioli, pesto, stekt svamp+stekt paprika (som jag dessvärre inte kunde äta pga. min allergi mot röd paprika), hemmagjord juice och bröd. Det som är speciellt med Lise är att hon gärna lagar saker själv. Så det mesta vi åt idag var hemmalagat! Jag som är ett fan av vitlök tyckte om den hemmagjorde aiolin speciellt. Jag blev tipsad att gå till en grönsaksaffär som ligger på Grönland här i Oslo, där kunde jag få köpt äkta fetaos och de goda oliverna som vi åt idag. Det ska jag göra! Hoppas jag finner soltorkade tomater också. För det var riktigt gott.

Efter att ha fått en strålande lunch denna veckan och förra så har jag lite prestationsångest inför min tur nästa torsdag. Men jag har en vecka på mig att tänka ut nåt bra. ;)

Lägger in ett kort på 4 av 5 bebisar från idag. Lykke och Vibeke gick tidigare så Lykke saknas på bilden.

Lägg märke till hur lång Evelina ser ut till skillnad från de andra. Det är inte riktigt så stor skillnad i verkligheten, antar att bildvinkeln gör att det ser så ut.


Från vänster; Snø, Evelina, Selma och Marie.

Tiden går verkligen skrämmande fort. Jag kommer ihåg när vi låg på sjukhuset i 3 dygn och jag har aldrig varit mer osäker i hela mitt liv tror jag... Allt var HELT nytt. Från att vara själv hade jag nu ett "till liv" att ta hand om. Hur skulle jag klara detta?
Jag fick en perfekt liten tjej - vad mer kan man begära?



Från att vara 52 cm lång och väga 4230gr...

                                 

...är hon nu 67 cm lång och väger närmare 8 kg! <3
Mammas älskling <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0